2018. 8. 17, péntek, Jácint napja van.

Fókuszban az emberi erőforrás

Népszerűek az outsourcing megoldások, de a leggyakoribb kockázat a rossz szolgáltató kiválasztása

 

Sajtóközlemény

Budapest, 2012. június 4.

Népszerűek az outsourcing megoldások, de a leggyakoribb kockázat a rossz szolgáltató kiválasztása

A gyakran változó piaci környezetben egyre több vállalat dönt az outsourcing szolgáltatások igénybevétele
mellett. Miközben azonban folyamatosan nő a kiszervezett szolgáltatásokat igénybevevők száma, kevesen döntenek megfontoltan, pedig érdemes a külső szolgáltatások megrendelését alaposan átgondolni, hiszen stratégiai döntésről
van szó – figyelmeztetnek az Accace szakemberei.

Az elmúlt évtizedekben az üzleti szférában növekvő bizonytalanság figyelhető meg a globalizáció és a gyorsuló piaci verseny hatására. A versenyképesség fenntartásának ma elengedhetetlen feltétele a hatékonyság, a rugalmasság, a megbízhatóság és a profitabilitás javítása. Az outsourcing (kiszervezett szolgáltatások) megoldások segítségével egyre több vállalat éri el, hogy a bizonytalan, változó piaci környezetben is biztosítsa kiszámítható, nyereséges működését.

A magyar piacon 2008 óta jelenlevő Accace a közép-kelet-európai régió meghatározó outsourcing és tanácsadó cége a partnerei körében felmérést készített. Az eredmények azt mutatják, hogy évről-évre növekszik a kiszervezés népszerűsége a legkülönbözőbb méretű vállalatok körében. A román, ukrán, lengyel és magyar vállalatok bevonásával végzett felmérés eredményeiből kiderül, hogy a válaszadók döntő
többsége, 65 százaléka gondolja az outsourcingot a belső vállalati megoldásoknál költséghatékonyabb eszköznek. A válaszadók elsősorban a csökkenő költségekben, valamint a külső tudás és erőforrások hasznosításában látják a kiszervezés előnyeit. „Ezek mellett a kiszervezés legfőbb előnye a felelősség átruházása; hiszen az ügyfél átruházza az elvárt minőség és eredményesség reményében a felelősségét a szolgáltatóra.” – tette hozzá
Nemecz István, az Accace ügyvezetője.

Az outsourcing bármilyen típusú és méretű vállalkozás számára előnyt jelenthet, működjön akár a forprofit szférában, vagy akár a közigazgatásban. A kiszervezés a dolgozói bérek megtakarításán túl is költségcsökkenést jelent, ezenkívül a nagyobb technológiai beruházások, a szoftverek és azok rendszeres frissítésének díját is megtakaríthatják a vállalatok. Ugyancsak előnye a kiszervezésnek a
szolgáltatásnyújtás állandó minősége és magas minőségi szintje. Optimális esetben a bérszámfejtést nyújtó szolgáltató együttműködik például adótanácsadó és munkajog területén jártas jogász szakemberekkel, hogy összetettebb kérdésekben is segíteni tudják a vállalatot. A dolgozók számára előnyt jelent például a bérpapírokhoz való online hozzáférés biztosítása, illetve a magyar és angol nyelven, mindig elérhető kiegészítő szolgáltatások.

Az előnyök számbavétele mellett az is fontos, hogy a vállalat előzetesen felmérje: számára milyen előnnyel bír a kiszervezés lehetősége, és milyen hasznot várhat ettől a szolgáltatástól. Az Accace tapasztalatai alapján ugyanis a leggyakoribb kockázat a rossz outsourcing szolgáltató kiválasztása. A cégeknek nagyon alaposan meg kell vizsgálniuk a lehetséges szolgáltatót és nem csupán az első benyomásnak engedve dönteni az új partner felől. Érdemes időt fektetni a megfelelő partner kiválasztásába, ellátogatni a kiszemelt cég irodájába, és egy személyes találkozó keretében meggyőződni a dedikálni kívánt csapat felkészültségéről. „Kulcsfontosságú tényező a biztonsági előírások ellenőrzése a cégnél mind technikai, mind IT vonalon” – figyelmeztet Nemecz István. Például érdemes a potenciális szolgáltatóval elvégeztetni egy elemzést
a saját cég biztonsági rendszerével kapcsolatosan, hogy az megfelel-e a pl. ISO 27001-es előírásoknak.

A kiszervezésre történő áttérés még egy közepes méretű vállalat esetében is összetett feladat.
Az átállási folyamatot az elejétől kezdve jelentős tapasztalattal bíró, jól képzett szakemberekkel kell levezényelni, megfelelő eszközök és
információtechnológiai háttér segítségével. Az átvételifolyamatot egy alapos tervezésnek kell megelőznie, amely folyamatos végigkövetéssel és állandó monitorozással segíti az átállást egy, a várakozások szerint hatékonyabb és rugalmasabb működésre.
Az Accace Magyarországon

A magyar piacon 2008 óta jelenlevő Accace a közép-kelet-európai régió meghatározó outsourcing és tanácsadó cége, mely adótanácsadással, könyveléssel, bérszámfejtéssel és egyéb számviteli szolgáltatásokkal támogatja közép- és nagyvállalati ügyfeleit. Az Accace magyar leányvállalata 2011-ben egyesült az 1996-ban alapított, könyvviteli és számviteli szolgáltatásokat nyújtó Interbook Kft-vel, ezzel erősítve
magyarországi piaci pozícióját, mely a továbbiakban Accace néven folytatja tevékenységét. Az Accace ügyfélkörét a régióban működő magyar és nemzetközi cégek alkotják, közöttük new york-i, illetve frankfurti tőzsdén jegyzett vállalatok, melyek a gazdaság számos területén működnek (ingatlanpiaci cégek, befektetési alapok, kockázatitőke vállalkozások, lakás-takarékpénztárak, kiskereskedelmi cégek, informatikai vállalatok, autóipari cégek, fuvarozó vállalkozások, gyártó- és szolgáltató cégek, stb.). Az Accace saját szoftverfejlesztő csapata magasszintű támogatást nyújt a vállalatirányítási (ERP) megoldások bevezetésében is (SAP, MS Dynamics Navision, helyi szoftver). A számviteli, adózási, pénzügyi, rendszerismereti és informatikai szakértelem ezen egyedülálló kombinációja lehetővé teszi, hogy az Accace a lehető legjobb
megoldásokat nyújtsa mind a piacra most belépő, teljes körű támogatást igénylő vállalatoknak, mind a már régóta működő cégeknek, amelyek pénzügyi részlegeik hatékonyságát kívánják javítani.

Az Accace csoport – melynek neve a „számvitel” és az „ász” szavak angol megfelelőit rejti magában – több mint 250 munkatársával jelenleg 10 országban van jelen szolgáltatásaival: Bulgária, Cseh Köztársaság, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szerbia,
Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna.

Az Accace csoporttal kapcsolatos további információk a vállalat honlapján érhetőek el: www.accace.com

 

A sikeres outsourcing 10 alapköve:
1. A vállalat céljainak, célkitűzéseinek ismerete

2. Megfelelő partner kiválasztása

3. Alapos stratégiai tervezés, időszakos

4. Felsővezetői támogatás, szoros együttműködés az outsourcing partnerrel

5. Folyamatos kapcsolattartás

6. Cégeredményességét segítő javaslatok az outsourcing partnertől

7. Külső szakértelem hatékony kihasználása

8. Átfogó, naprakész jogszabályismeret

9. Személyes ügyek iránti fokozott figyelem

10. Rövid távú pénzügyi megoldások