Emberek az üzlet mögött és az üzletért – amikor a HR a csr-rel találkozik

A 2006-ban indított CSR Hungary Konferencia idén 2013. november 14-én várja a felelős és fenntartható gazdaság döntéshozóit, a HR vezetőket és szakértőket is. Ebben az évben az évi összegző csr konferencián több figyelmet kap a humánerő-forrás.
Takács Júliával, a CSR Hungary alapítójával, az EMVFE (Első Magyar CSR/Vállalati felelősségvállalás Egyesület elnökével többek között a HR és a CSR „találkozásáról” és annak üzleti előnyeiről is beszélgettünk.

 

OHE:

A CSR Hungary egyre többször hangsúlyozza, hogy a humánerő-forrásnak van a legnagyobb szerepe a csr/vállalati felelősség szemlélet elterjesztésében egy cégen belül. Mégpedig oly módon, hogy a cégek üzleti gyakorlatába, – először magán a cégen belül – a HR segítségével lehet ezt a fajta gondolkodásmódot az üzleti gyakorlat folyamatába integrálni.

 

T.J.

Mindenki a saját portáján tegyen először rendet! Ez igaz a vállalati felelősségre és a fenntartható fejlődésre is. Először a cégnél dolgozó embereknek kell befogadónak lenni és e szerint cselekedni a mindennapokban (szervezeti kultúra és gyakorlat).

Azt szoktuk mondani, hogy a HR a CSR lelke, az érzelmi fele. Igaz, hogy a HR vezetők szürke eminenciásként végzik a dolgukat, pedig az ő hozzáállásukon, befolyásukon állhat, vagy bukhat egy-egy projekt sikere.

Ugyanakkor a kutatások szerint, Magyarországon is minimális a HR-esek részvétele a CSR stratégiák kialakításban és végrehajtásában.

 

OHE

Ön szerint hogyan lehetne ösztönözni a HR-esek proaktivitását ebben a szakmai arénában, hisz jelenleg Magyarországon inkább a kommunikáció, marketing világa sajátította ki a CSR-t ?

T.J.

Alap, hogy a csr vezetők egyenrangú partnerként fogadják el a HR-eseket. Viszont a másik fél részéről is nyitottnak kell lenni a másik fél gondolkodásmódjára: az üzlet számára a számszerűsíthető előnyök számítanak. Ezért ehhez igazodva kell a közös nyelvet kialakítani. Meg kell nyerni a menedzsmentet, hogy közép- és hosszútávon a versenyelőny forrása az innováció, a jobb ügyfélszolgálat, a jobb hírnév….

Mérhető, számszerűsíthető eredmények, melyek a menedzsmentet és a tulajdonosokat is a HR és a CSR mellé állítják. Erről több előadás is szól a konferencián.

Csak egy gyakorlati példa. Ha egy cégnek széleskörű egészség biztosítási programja van, akkor növekszik a motiváció, a termelékenység és csökken az üzleti kockázat. Értelem és érzelem, egymással karöltve jár még a cégek vállalati felelősségének tekintetében is. Csak a megfelelő formákat és eszközöket kell megtalálni hozzá.