2013. 07. 15.

Work Force: árérzékeny piacon is vezet út a növekedés felé

Ugyan az elmúlt évek árversenye a humán erőforrás-gazdálkodás területén nyújtott szolgáltatások esetén is az árak csökkenését eredményezte, 2012-ben a piac egyik meghatározó szereplője, a 100 %-ban magyar tulajdonú Work Force Kft. 25 %-kal növelte nettó árbevételét és az idei terveik között is újabb hasonló nagyságrendű növekedés szerepel.

 

2011

2012

nettó árbevétel

3,018 mrd Ft

3,781 mrd Ft

adózás utáni nyereség

73 mió Ft

101 mió Ft

 

A cég a legjelentősebb üzletágában, a jelenleg Magyarországon mintegy 130 000 főt foglalkoztató munkaerő kölcsönzés területén azonban nem csupán árbevételben, de a foglalkoztatott létszámot tekintve is növekedéssel számol. Ennek alapjaként a szakember az egyes iparágakban az elmúlt években tapasztalt, a kereslet-kínálat igazodására való rugalmasabb reagálás igényét jelölte meg. „Az elkövetkező években az autóipari cégek esetén látok további fejlődési lehetőséget, de a jövő egyik kulcsterületének tekintem a szellemi munkaerő kölcsönzés bővülését is. Erről a területről a Work Force-nak 2012-ben az előző évhez képest 25%-kal több árbevétele származott és véleményem szerint itt további növekedés várható.” – mutatott rá Csákvári Róbert a terveik alapjául szolgáló piaci tendenciára. – „Számos cégnél a munkaerővel kapcsolatos szigorodó költséggazdálkodásra kézenfekvő válasz a munkaerő kölcsönzés, amit egyre több munkáltató ismer fel. Az elmúlt hónapokban elkészült, 500 kölcsönzött munkavállalónk körében végzett felmérés pedig azt igazolta vissza, hogy ők 96%-ban a cég egyenrangú és hasznos dolgozóinak érzik magukat. ”

A cég 2012-ben 1338 fő bérbe adott munkatársat foglalkoztatott, míg terveik szerint 2013-ban ez a létszám 1800 fölé emelkedhet (2011-ben 1247 fő).

 

Innováció és szervezetfejlesztés a növekedés érdekében

A szakember prognózisa szerint az innovációban és rugalmas szolgáltatások nyújtásában élen járó, piacismerttel rendelkező cégek az elkövetkező években jobban ki tudják majd aknázni eddigi tapasztalataikat, amely további térnyerésükhöz vezethet. „Ugyanakkor nem lehet a megszerzett piaci előnyre alapozva csupán a múltból megélni, időben fel kell készülni az elkövetkező évek kihívásaira. A cég fejlődésének jelenlegi állomásán pozíciónk erősítéséhez és középtávú terveink megvalósításhoz számos stratégiai döntést kellett meghoznunk az elmúlt 8 hónapban. Az aktív szervezetfejlesztés mellett már második éve zajlik a regionális irodahálózat bővítése. Szeged után 2013-ban Székesfehérváron és Veszprémben nyílik új iroda és új üzletágak beindításán is dolgozunk.”

 

A Work Force az elmúlt hónapokban, a jelentős szakmai tapasztalattal rendelkező, az Auditól érkező Rozman Richárd operatív igazgatói pozícióba történő leigazolása után új üzletágaiba és több más vezető pozícióba állított be új szakembert.

„Partnereink joggal várják el, hogy humán erőforrás-gazdálkodás területén nyújtott szolgáltatásaink színvonalának biztosításához megfelelő szakember gárdával rendelkezzünk. A gazdasági peremfeltételekhez történő igazodás, a cég fejlődésének jelenlegi fázisa és jövőbe mutató tervei szükségessé tették a szervezeti struktúra aktív újragondolását, amelynek eredményeképpen állt fel az új vezetői gárda. A szervezetfejlesztés befejeződött, immáron a megújult vezetői kör a célok megvalósítására fókuszálhat.”

 

Az új üzletágak tekintetében az ügyvezető a rehabilitációs foglalkoztatás bővülésének fontosságát és saját diákszövetkezetük ez év második felében várható beindítását emelte ki.

A Work Force a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása területén kifejtett aktivitására jellemző, hogy a 2013 év elején akkreditált első ilyen saját munkahelyükön jelenleg 70 fő dolgozik és további 26 fő kölcsönzötti állományban van. Az év végére, a második munkahely beindulásával a saját munkahelyen foglalkoztatottak száma 100 fölé is emelkedhet, de adatbázisukban közel ezer megváltozott munkaképességű embert tartanak nyilván és ajánlanak megbízóik számára.

Mindez része a „Van munkám” szlogennel a munkaerő kölcsönzés szimpatikusabbá tételének célját a zászlajára tűző, 2012. év végén indult kampánynak, amelynek középpontjában a foglalkoztatási forma népszerűsítése mellett a saját dolgozók elkötelezettségének fejlesztése is fontos célként fogalmazódott meg.