2014. 04. 09.

THE NEW GENERATION OF HUMAN RESOURCES

Molnár Kristófot, az Openjobs Kft. ügyvezetőjét kérdeztük, hogy mi az az
újdonság, amivel kijöttek a piacra és miért volt rá szükség?
– Az eddigi vállalkozásainkban, az Openhouse Országos Ingatlan Hálózat és
Otthont Teremtünk (hitel hálózat) kapcsán nagyon sok értékesítőt kellett
megkeresnünk és közülük kiválasztani a legjobbakat, akik alkalmasak
arra, hogy méltón képviseljék cégünket. Két dologra jöttem rá az évek
során.
1. Nagyon drágán kapok nem jó önéletrajzokat. Önéletrajz-beáramlás csak
akkor van, amikor hirdetek, viszont nekem folyamatosan keresnem kell a
legjobb értékesítőket, hogy piacvezető pozícióban tudjak maradni.
2. Mivel nem vagyok profi HR szakember, ezért a kiválasztási folyamatom
nagyon esetleges, nem tudom a jelölteket mérni, csakis a megérzéseimre
tudok hagyatkozni.
Kicsit utána néztem a piacnak és azt vettem észre, hogy hosszú évek során
semmi nem változott. Van 3-4 piacvezető portál, amelyek kisebb-nagyobb
hatékonysággal önéletrajzzal árasztják el a hirdető postafiókját és vannak HR
szoftverek, amelyet a multikon kívül senki nem tud megengedni magának, mert
olyan drágák, ráadásul túl bonyolultak. Azt is észrevettem, hogy egészen nagy
vállalatok excelben végeznek nyilvántartást. Tudják, mi az, hogy HR folyamat,
de ez sokszor kissé idejét múlt mind a használt eszközöket, mind a módszert
tekintve. Arra viszont nagyon kevesek képesek, hogy 10 jó jelöltből kiválasszák
a cég kultúrájához, a vezetőhöz és a feladathoz leginkább passzoló jelöltet.
Ezekre a kérdésekre kerestem megoldást, amikor belevágtunk az Openjobs
fejlesztésébe. Vettem a csapatomba magam mellé egy profi HR szakembert, aki
a cég ügyvezetője lett és két programozót, akik a fejünkben lévő rendszert
átírták a számítógépre. – ecseteli Molnár Kristóf a startup születését.
– Miért gondolja úgy, hogy Magyarországon van igény ilyen rendszerekre?
– Amerikában 1-2 éve jöttek be az első ehhez hasonló megoldások, amiket
ATS-nek hívnak. Az Applicant Tracking System (amit akár „jelöltkövető
rendszernek” is fordíthatunk) óriási népszrűségnek örvend. A cégek
rájöttek, hogy a jobb jelölt jobb eredményhez segíti hozzá őket, viszont
egy olyan pályázó felvétele, aki kilóg a sorból, egy kisseb cégnek akár a
felbomlásához is vezethet.
A vállalatok egy pozíció kiírásakor nem 400 önéletrajzot szeretnének sok
pénzért szanálni, válogatni, rendszerezni – egyetlen alkalmas embert akarnak
találni.
Az Openjobsot úgy hoztuk létre, hogy a HR szakemberek, fejvadászok,
cégvezetők munkáját megkönnyítse, mellette időt és pénzt takarítson meg.
– Mik a távlati célok?
– A közeljövőben szeretnénk a csapattal felépíteni egy összeurópai
adatbázist, aminek köszönhetően egy tiroli síparadicsom vezetője egy
gombnyomással éppúgy elér egy mosonmagyaróvári szakácsot, mint egy
londoni webfejlesztő cég egy pozsonyi informatikust.

Megtalálni a megfelelő jelöltet a csapatába!
Minden vállalkozás életében – legyen az akár kis-, közép- vagy multinacionális vállalat – a
megfelelő munkaerő megtalálása az egyik legfontosabb tevékenység. Az eddig megszokott
toborzási technikákat egyre inkább felváltják azok az új generációs online megoldások, melyek
célja az álláskeresők széles körének elérése mellett a minél hatékonyabb és tudatosabb
toborzási folyamat menedzsment.
“Az internetezés mindennapi életünk szerves részévé vált. Az okostelefonok számának rohamos
növekedésével hazánkban 2,4 millióan használnak már okostelefont. A hazai smartmobil
tulajdonosok 45 százaléka rendszeresen látogat közösségi oldalakat a telefonján, böngészőn vagy
mobil applikáción keresztül, ahogy közel 60 százalék azon felhasználók aránya, akik internetezésre
is használják a telefonjukat.
A nemzetközi trendeket követve itthon is elterjedőben vannak az ATS (Applicant Tracking System)
és TMS (Talent Management System) megoldások, amelyek segítségével a kiválasztási folyamatok
több ponton is automatizálhatóak és alkalmassá válnak skálázott tehetségmenedzsment rendszer
kialakítására. Vállalati részről az employer branding kerül előtérbe, amely segítségével egy
állásportál is választ adhat olyan kérdésekre, hogy milyen pluszt tud adni egy munkáltató a
dolgozóinak, miért érdemes jelentkezni egy pozícióra.” (Forrás:eNet 2013)
Az OpenJobs online toborzási megoldásai fenti tendenciáknak megfelelve nyújtanak teljes körű
támogatást. Szolgáltatásaink magukba foglalják a közösségi média, a toborzó hirdetések, az
online kiválasztási eszközök adta lehetőségeket ahhoz, hogy az aktív és passzív álláskeresőket
egyaránt elérve, online szakmai háttértámogatással segítsük partnereinket a megfelelő jelöltek
megtalálásában és kiválasztásában.