2018. 12. 18, kedd, Auguszta napja van.

Fókuszban az emberi erőforrás

AZ ÁLLÁSPIACON EGY ÉS HÁROM ÉV KÖZÖTTI TAPASZTALATTAL, ÉS FELSŐFOKÚ VÉGZETTSÉGGEL VAGYUNK NYERŐK

A cégek egyre intenzívebben kutatnak tehetséges munkatársak után
Egyre többen keresnek állást az interneten: a Profession.hu első negyedéves jelentése szerint 2015-ös negyedévben majdnem másfélszer annyi önéletrajzot töltöttek fel az állásportálra, mint tavaly ilyenkor. A legkeresettebbek az értékesítés területén jártas dolgozók, de jelentősen megnőtt a szakmunkásokat kereső cégek száma is. A legtöbb jelentkezést adminisztrációs és irodai pozíciók kapták.

A jelentkezők és a hirdetők száma is emelkedik
Továbbra is növekszik az online felületek aránya az álláspiacon, mára az internetes álláshirdetések szinte teljesen átvették a korábbi hirdetési formák szerepét. 2015 első negyedévében 45%-kal több önéletrajzot töltöttek fel a Profession.hu adatbázisba, mint tavaly, és 20%-kal emelkedett a havi látogatók száma. Ezzel párhuzamosan a nyitott pozíciók száma is 9 százalékkal emelkedett és 31 százalékkal több cég adott fel hirdetést.
A legtöbb munkavállalót értékesítési, kereskedelmi pozíciókban keresnek. A meghirdetett állások száma alapján tavalyhoz képest a szakmunka kategória felzárkózott a második helyre. Képzettség tekintetében a leggyakoribb elvárás az 1-3 év közötti szakmai tapasztalat, illetve a főiskolai végzettség.

Jelentősen emelkedett a cégek részéről érkező keresések száma, az adminisztratív munkák a legkeresettebbek
Az értékes munkavállalókért a cégek is egyre több követ megmozgatnak, és rendkívül aktívan használják az online adatbázisokat. A tavalyi első negyedévi adatokkal összehasonlítva a cégek 56%-kal többet kerestek az állásportálra feltöltött önéletrajzok között. Míg a legtöbb pozícióba fejlesztőket, könyvelőket, illetve IT munkatársakat keresnek a cégek, a legtöbb jelentkezés továbbra is adminisztrációs, irodai munkákra érkezik, ezt követik az értékesítés, valamint a gyártás és szállítás kategóriák. Nyelvtudást tekintetve a kereső-kifejezések között az angolt szorosan követi a francia (14%), illetve az olasz (13%) nyelv. A legtöbb hirdetést országos szinten a tanácsadó cégek adták fel, a legnagyobb 10 hirdető között mellettük a Bosch Csoport és a Vodafone szerepeltek.